شرایط بهره‌مندی از معافیت‌های کرونا و یارانه دستمزد

۵۷۱ بازديد

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، گفت: یارانه دستمزد بهترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که اخیرا با ساز و کار راحت ابلاغ و تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، علی شیرخانی گفت: هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد، کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار است.

وی ادامه داد: مساله اصلی ما اشتغال جوانان و طیف سنی زیر ۳۵ سال است بنابراین کارفرمایان با جذب این افراد مشمول مشوق‌ها قرار می‌گیرند و براساس قانون ۳۰ درصد از هزینه کارفرمایان توسط تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار کرد: با تسهیل شرایط طرح مشوق بیمه‌ای، کارفرمایان می‌توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت در تعداد از بین فارغ التحصیلان لیسانس به بالا جذب کنند.

شیرخانی با بیان اینکه بیمه سهم کارفرما توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می‌شود، افزود: شرایط بهره‌مندی از این طرح برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است و کارفرما برای برخورداری از چنین معافیتی باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، داشتن کد کارگاهی تامین اجتماعی بوده و در سامانه مشوق بیمه‌ای Moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام کرده باشد.

وی گفت: نیروی کار جدید نیز باید دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، سن کمتر از ۳۸ سال، حداکثر سابقه بیمه ۳۶ ماه و ثبت نام در سامانه Moshavegh.mcls.gov.ir باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از دیگر برنامه‌های وزارت برای تشویق کارفرمایان به جذب نیروی جدید طرح یارانه دستمزد است در دستورالعمل جدید که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اچتماعی ابلاغ شده است کارگاه‌های جدید التاسیس هم می‌توانند یارانه دستمزد دریافت کنند. کارفرمایانی که کارگاهی جدید تاسیس می‌کنند به محض دریافت کد کارگاهی می‌توانند از خدمات یارانه دستمزد که ۳۰ درصد حقوق اداره کار است و به حساب کارفرما واریز می‌شود بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس این طرح ۳۰ درصد از دستمزد جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی در قالب یارانه دستمزد به کارگاه‌هایی که آن‌ها را جذب کنند پرداخت می‌شود.

کارگرنیوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.